2 dniowe seminarium Jacek Bilczyński

2 – DNIOWE SEMINARIUM – Jacek Bilczyński

Termin szkolenia: 29 i 30 sierpnia
Miejsce: Hotel Niebieski, ul. Flisacka 3, Kraków
Godz. 12:00
Tematyka:
Sobota (4 godziny) – Rola żywienia w kształtowaniu sylwetki; Omówienie i planowanie najważniejszych czynności, wpływających na skuteczność diety; Przegląd popularnych suplementów.
Niedziela (4 godziny) – Rola aktywności w kształtowaniu sylwetki; Omówienie i planowanie metod treningowych.
Zgłoszenia: fitakademia@jacekbilczynski.pl

2 dniowe seminarium Jacek Bilczyński

INFORMACJA O TRENERZE:

Jacek Bilczyński – przez media ogólnopolskie nazwany „najlepszym ciałem w Polsce”, przez kobiece magazyny wybierany kilkakrotnie w ciągu ostatnich 4 lat „mężczyzną roku”. Entuzjasta i propagator zdrowego stylu życia w Polsce. Dietetyk, specjalista w zakresie żywienia i kształtowania sylwetki, trener gwiazd, stały gość programów telewizyjnych, ekspert działu zdrowie portali: Onet.pl, Interia.pl, Wp.pl, Gazeta.pl. Podbił rynek wydawniczy swoimi dwiema książkami „FIT jest sexy!” i „FIT od kuchni”, które sprzedały się już w ponad 200 tys. egzemplarzy. Teraz promuje trzecią już książkę „FIT w praktyce”. Trenował nowojorczyków w Central Parku, a także porównywał styl życia Europejczyków i Amerykanów pod kątem diety i aktywności. Prowadzi autorski program w TVN Meteo Active, stale gości w programach śniadaniowych TVN i TVP.

Kilka pytań do Jacka Bilczyńskiego:

Zdrowy styl życia zaczyna się w kuchni, podczas treningów, a może to stan umysłu?

Jacek Bilczyński: Zdrowy styl życia to sposób, w jaki podchodzimy do naszej codzienności, nie jest to tylko kwestia aktywności czy diety, ale naszego funkcjonowania na co dzień. Jest to w pewnym stopniu złoty środek miedzy tym, co wymusza na nas tempo życia i obowiązki, a tym, w jaki sposób możemy o zdrowie i ciało. W ostatnim czasie można zauważyć radykalizację tego pojęcia – dieta za wszelką cenę i trening na 110 proc. Uważam, że nie ma to wiele wspólnego ze zdrowiem, wiele osób popada w skrajności, a zdrowy styl życia powinien być swego rodzaju kompromisem i równowagą.

Od czego zacząć treningi by poprawić swoją kondycję? Na przykład, jeżeli nigdy wcześniej się nie ćwiczyło, a jest się w wieku 30-40 lat i ma się 10 kg nadwagi. Albo jeżeli sporadycznie się ćwiczy (np. jedna z tych dyscyplin, rower, bieganie, tenis, siłownia…) i ma się niewielką nadwagę tak do 5kg?

Nie ma tu uniwersalnej odpowiedzi. Rodzaj aktywności zawsze powinien być dobrany indywidualnie. Nie chodzi tu wyłącznie o intensywność wysiłku, ale w dużej mierze o upodobania. Zmuszanie np. do pływania, gdy ktoś nie lubi wody mija się z celem. Warto więc wybrać dyscyplinę, która nam odpowiada, dzięki temu istnieją duże szanse, że stanie się przyjemnym nawykiem, a nie koniecznym złem.
Osoby, których poziom aktywności jest bliski zeru powinny zacząć od wysiłków, które nie są specjalnie wymagające i intensywne – może to być nawet zwykły, regularny spacer. Osoby, dla których aktywność jest swego rodzaju codziennością zawsze znajdą sposób na jej urozmaicenie czy też podniesienie poprzeczki. Jeśli chodzi o redukcję tkanki tłuszczowej najlepiej zainteresować się wysiłkami aerobowymi, jak spokojny jogging, jazda na rowerze, nordic walking czy jada na rolkach. Dobrą, choć bardziej wymagającą formą są wysiłki interwałowe, jak biegi o zmiennej intensywności czy cross-fit. Tak czy owak, niezależnie czy mówimy o nadwadze czy otyłości, walka z kilogramami powinna odbywać się przede wszystkim w kuchni, bez odpowiedniego żywienia nawet najlepsze formy wysiłkowe niewiele pomogą.

mięśnie brzucha

Fot. archiwum Jacka Bilczyńskiego

No właśnie. Jakie można zaproponować podstawowe zasady diety wspomagającej rozpoczęcie aktywności fizycznej?

Żywienie należy planować indywidualnie, a korzystanie z gotowych planów znalezionych w internecie pawie zawsze przynosi więcej złego niż dobrego. Na początek warto pomyśleć o regularności jedzenia, 5 – 6 niewielkich posiłków każdego dnia. Duża ilość warzyw i zamiana wysokoprzetworzonych produktów na pełnoziarniste odpowiedniki to dobry początek.
Wiele osób jak ognia unika również tłuszczu, co jest dużym błędem – oliwa z oliwek, olej rzepakowy, orzechy, tłuste ryby czy awokado powinny na stałe zagościć z naszym jadłospisie – korzystnie wpływają nie tylko na zdrowie, ale mogą również przyczynić się do poprawy naszej sylwetki.

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni, pragną świadomie zmienić swój styl życia i nauczyć się nawyków, które staną się fundamentem zdrowego stylu życia. Twój fundament to?

Cierpliwość i metoda małych kroków. Nawyków nie da się zmienić z dnia na dzień, jeśli mamy problem w wytrwaniu w postanowieniach, warto nie stawiać sobie od razu bardzo wygórowanych celów. Dobrze wszystko opanować i stopniowo podnosić poprzeczkę. Jeśli mamy trudności ze spożyciem 5 pełnowartościowych posiłków, warto zadbać na początek o odpowiednie śniadanie, kiedy po tygodniu czy dwóch stanie się to czymś naturalnym, robimy krok do przodu i zaczynamy przykładać większą uwagę do kolejnego posiłku. Podobnie jest z aktywnością. Jeśli chcemy przebiec maraton, treningi zaczynamy od niewielkiego dystansu, a nie rzucamy się od razu na 42-kilometrowy odcinek.