trening tabata
 

Tabata to po prostu trening interwałowy. Trwa cztery minuty. Polega na 20 sekundach ćwiczeń przerywanych 10 sekundami odpoczynku. Daje świetne rezultaty. Jest męcząca, ale rzeczywiście pomaga. Trening Tabata po prostu działa. Potrafi dać lepsze i przede wszystkim szybsze efekty niż typowy trening aerobowy. Intensywność jest duża, a nasze tętno skacze do granic możliwości. Dlatego osoby ze słabym sercem mogą odpuścić 😉 Celem takiego treningu jest zwiększenie naszej wytrzymałości i kondycji. Nie potrzebujemy dodatkowego sprzętu.

Tabata przykładowe ćwiczenia

Istnieje wiele form treningu Tabata. Dlatego mamy szeroki wybór. Zmniejsza się dzięki temu szansa na nudę. Każdy z nich trwa około parunastu minut. Nie licząc rozgrzewki, którą musimy zrobić żeby się nie uszkodzić!

Tabata od Małgorzata Mączyńska

" />

W dużej mierze od nas zależy jak sobie takie ćwiczenia ułożymy. Trening Tabata jest wyczerpujący. Uważajmy na stawy i przed treningiem koniecznie się rozgrzejmy!

Tabata od Natalia Gacka

" />

Po tak intensywnym treningu powinniśmy dać sobie chwilę na ostudzenie organizmu. Warto się rozciągnąć. To pozwoli rozluźnić pospinane mięśnie. Idealne byłoby się jeszcze pomasować.

Tabata dla początkujących?

" />

Jak widać taki trening mogą robić zarówno panie jak i panowie. To nie jest tak, że Tabata dla początkujących jest niewłaściwa. Wszystko wykonujemy szybkim tempem do granic możliwości. Tabata może być treningiem dla początkujących pod warunkiem, że nie będziemy się od razu forsować. Narzućmy sobie mniejsze tempo. Z każdym kolejnym cyklem możemy podkręcić nasze ruchy. Jest to wyczerpujący trening dlatego starajmy się nie wykonywać go częściej niż 3 razy w tygodniu. Początkujący muszą uważać żeby nie zrobić sobie krzywdy. Dlatego na początku róbmy wszystko spokojnie i oswójmy się z Tabatą.

" />

Rewelacyjnym rozwiązaniem jest korzystanie z utworów skomponowanych pod Tabatę. Dzięki temu nie musimy patrzeć na zegarek czy już upłynęło 20 sekund. Muzyka pozwala nam skupić się na treningu i po prostu go robić.

Tabata i jej efekty

" />

Tabata to trening, który możemy wykonywać w domu. Jest w stanie spalić tkankę tłuszczową. Dodatkową zaletą jest rzeźbienie naszego ciała. Można ją wykonywać po treningu siłowym co jeszcze zwiększy jej efekty. Regularne ćwiczenia mogą zaskakująco zmienić nasz wygląd. Jeśli nie mamy zbyt wiele czasu to powinniśmy powinniśmy brać pod uwagę Tabatę. To prawda, że tabata na brzuch działa. Jeśli w nasz program dodamy odpowiednie ćwiczenia, jesteśmy w stanie osiągnąć praktycznie wszystko. Tabata ma różne opinie. Natomiast daje rezultaty i tego nie można podważyć.

" />

Tabata to też doskonały trening na budowę masy mięśniowej. Jeśli 20 sekund treningu wykorzystamy na pracę z cięzarem to możemy spodziewać się szybkich rezultatów.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat Tabaty? Przeczytaj artykuł napisany przez Arkadiusza Rymanowskiego http://321start.pl/prawdziwa-tabata/

Tabata dla początkujących