skuteczna dieta odchudzająca
 

Niemal każdy z nas spotkał się z osobą, która próbowała jakiejś diety. Zazwyczaj było tak, że mówiła o tym wszystkim możliwym osobom. Temat ucichał i dieta jak szybko się zaczęła, tak jeszcze szybciej się skończyła. Czy wynika to w takim razie z tego, że nie istnieje skuteczna dieta? Moim zdaniem jest takich wiele, a problem leży gdzie indziej.

Dlaczego dieta odchudzająca nie działa?

W większości przypadków odpowiedź jest prosta – początkowa motywacja nie została poparta dyscypliną. Motywacja to zapalnik, ale żeby podtrzymać płomień naszego zapału, musimy być systematyczni. Zgodzę się z tym, że początki są trudne. Jest to związane z przestawianiem się organizmu na czerpanie energii z innych ilości i rodzaju pożywienia. Nie bierzcie się nawet za diety typu 1000kcal bo Wasz organizm zwariuje. Może zrzucicie trochę wagi, ale od razu powstanie efekt jojo i możecie przytyć więcej niż ważyło się na początku. Skuteczna dieta odchudzająca nie polega więc na tym żeby sobie szkodzić. Tylko ma na celu zbudowanie u siebie świadomości związanej z odżywianiem.

Zobacz co jedzą osoby, które są pasjonatami sportu i rzeczywiście dbają o swoją dietę:

" />

Jaka dieta odchudzająca będzie skuteczna?

Z mojego doświadczenia wynika, że taka, która uwzględni nasze dzienne zapotrzebowanie energetyczne. Tutaj z pomocą przychodzą kalkulatory kalorii. Jesteśmy w stanie obliczyć, oczywiście mniej więcej, nasze dzienne zapotrzebowanie na kcal.

Jeśli chcemy, aby dieta odchudzająca działała, to nie możemy się głodzić. Trzeba jeść, ale w odpowiedni sposób. Chodzi o to, aby dostarczyć organizmowi wszelkich niezbędnych składników, ucinając nieznacznie ilość kalorii na dzień o 200-400.

W pożywieniu musimy zawrzeć zarówno białko, węglowodany jak i warzywa. W teorii możemy odchudzić się nawet na schabowym jeśli nie zalejemy go tłuszczem. W praktyce jednak należy uważać na to co się je w końcu skuteczna dieta odchudzająca od czegoś zależy. Po pewnym czasie wyrobimy w sobie nawyk. Nawet jeśli ma to potrwać parę tygodni, to zwiększamy tym szansę na ciągłość naszych wysiłków. 4-5 posiłków zjadanych na dzień pozwala organizmowi efektywnie dysponować tym, co od nas dostaje.

Co zrobić kiedy przychodzi kryzys

Chętnie powtórzę, że dietę układamy z głową. Zarówno dietę odchudzającą jak i tą budującą masę mięśniową. Jeżeli w posiłkach będziemy starali się utrzymać poziom 70% zdrowych produktów lub więcej, to sytuacja idealna. Możemy sobie wtedy pozwolić na ulubione przekąski.

Nawet zawodowcy stosują tzw. cheat meale, które polegają na zastępowaniu niektórych posiłków fast foodami. Ma to na celu podkręcenie przemiany materii.

Kluczowy jest też ruch. Mogą być nawet spacery. Wszystko zależy od Ciebie, ale zalecane jest żeby robić coś minimum 2 razy w tygodniu. Można to uznać za higienę dla ciała. Jeśli nie będziemy o siebie dbać to w większości przypadków skutki będą dotkliwe.

Mit – dieta odchudzająca nie będzie smaczna

Może być zarówno smaczna jak i tania. Nie spędzimy też w kuchni całego dnia. O to szczególnie obawiają się ludzie, którzy są zapracowani. Jedzenie można zrobić sobie wieczorem, nawet na 3 dni! Kwestia systemu, podpatrzenia jak działają inni. Jak będziemy już doświadczeni to z pewnością pomożemy osobom w naszym środowisku.

Skuteczna dieta odchudzająca