musli-na-diecie
 

Opinie co do spożywania musli na diecie odchudzającej są podzielone. Z jednej strony jest to zdrowe danie, zawierające bogactwo witamin i minerałów, które szczególnie podczas niskokalorycznych diet powinny być regularnie uzupełniane.

Z drugiej strony ma sporo kalorii- płatki zbożowe, orzechy, suszone owoce, często również różnego rodzaju substancje słodzące- wszystkie te składniki mają wysoką wartość energetyczną. Czy wobec tego musli to dobry pomysł na śniadanie podczas walki o utratę zbędnych kilogramów?

Rola pierwszego posiłku

Przede wszystkim warto uświadomić sobie, że zdrowe śniadanie jest podstawą sukcesu w walce o smukłą sylwetkę i prawidłową masę ciała. Dostarczając sobie głodową porcję już na początku dnia wcale nie wspomagamy naszej diety- organizm z pewnością postara się zmagazynować niezbędną energię zwalniając metabolizm, będziemy więc chudnąć wolniej i mniej zdrowo. Po osiągnięciu spodziewanych rezultatów grozić nam będzie natomiast efekt jojo- nasze ciało szybko odzyska utracone z ogromnym wysiłkiem kilogramy. Prawidłowo zbilansowany posiłek zjedzony na śniadanie sprawi, że nasz metabolizm przez resztę dnia będzie działać na wysokich obrotach. Zdrowe śniadanie może liczyć nawet 300- 350 kalorii. Nie musimy więc obawiać się zbóż, orzechów czy suszonych owoców. Zwłaszcza że zawarty w nich błonnik na długo zagwarantuje nam uczucie sytości i sprawi, że chęć sięgnięcia po słodycze nie będzie nas nękać.

Skład najważniejszy

Decydując się na śniadanie o nieco wyższej wartości energetycznej należy dopilnować, by wszystkie przyswojone kalorie były zdrowe, pełne witamin, minerałów i składników odżywczych. O ile musli składające się z płatków owsianych, orzechów i suszonych owoców jest doskonałą opcją, o tyle wybranie produktu słodzonego białym cukrem czy zawierającym sztuczne barwniki z pewnością naszej diecie nie pomoże. Dlatego istotne jest dokładne przeanalizowanie składu wybranych przez nas płatków lub przemyślane przygotowanie domowej wersji. Ważne jest, by wszystkie składniki były naturalne. Zamiast cukru czy innych słodzików zdrowiej będzie zdecydować się na dodanie słodkich owoców, takich jak kiwi, banany czy owoce suszone. Można również zdecydować się na niewielką ilość ksylitolu lub miodu.

Musli- jeść czy nie jeść

Jedzenie musli na diecie z pewnością pomoże nam w uzyskaniu i utrzymaniu pożądanych efektów. Należy jednak pamiętać, że zdrowa, zbilansowana dieta nie przynosi natychmiastowych rezultatów- oznacza to, że lepiej chudnąc wolniej, a jedzenie zdrowych śniadań powinno stać się nawykiem na całe życie, nie jedynie doraźnym zabiegiem. Musli to doskonały pomysł na śniadanie, również na diecie- pamiętajmy jednak, że należy zadbać o prawidłowy skład produktu. Jeśli zależy nam na utracie kilogramów, dania składającego się z orzechów i suszonych owoców lepiej też unikać w późniejszej, popołudniowej lub wieczornej porze. Musli to zdrowe śniadanie, ale też posiłek o wysokiej wartości energetycznej.

Musli na diecie