Fitness to rodzaj ćwiczeń, które idealnie nadają się do rozpoczęcia przygody ze sportem. Do jego największych zalet należy poprawa ogólnej kondycji i wydolności organizmu. Ćwiczenia o różnym stopniu skomplikowania pomagają w wypracowaniu pięknej rzeźby ciała oraz jego sprężystości. Są wskazane dla osób w każdym wieku, dla kobiet i mężczyzn. Mogą także stanowić uzupełnienie treningu na siłowni. Co dają nam ćwiczenia fitness, jak wygląda trening? Oto odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Czym jest fitness?

Aby w pełni pojąć korzyści, jakie możemy odnieść uprawiając fitness, warto zacząć od wyjaśnienia samego pojęcia. Ci, którzy obawiają się, że ćwiczenia fitness polegają na wykonywaniu forsujących ćwiczeń na siłowni lub w rytm szybkiej muzyki, będą zachwyceni – fitness to właściwie zbiór różnych technik i rodzajów ćwiczeń fizycznych. Zaliczyć do nich można zarówno aerobik, jak i pilates, stretching, fitball, step czy nawet jogę. Dzięki takiej różnorodności można osiągnąć różne efekty, w zależności od potrzeb.

Ćwiczenia dla początkujących

Pierwszym aspektem, który warto omówić szerzej, jest właśnie kwestia różnorodności ćwiczeń mieszczących się w kategorii “fitness”. Dzięki niej z łatwością dostosujemy formę ćwiczeń nie tylko do naszej kondycji i fizycznych możliwości naszego ciała, ale także do oczekiwań. W ramach ćwiczeń fitness znajdziecie te rozluźniające i relaksujące jak joga czy pilates, ale także bardziej intensywne – pozwalające na zbudowanie masy mięśniowej lub zrzucenie zbędnych kilogramów. To oznacza, że zajęcia fitness są fantastycznym sposobem na rozpoczęcie swojej przygody ze sportem. Jeśli pragniesz tylko rozciągnąć swoje mięśnie i nadać im elastyczność, wybierz stretching. A w przypadku, gdy Twoim celem jest zbudowanie masy mięśniowej i nadanie swemu ciału atrakcyjnych kształtów, możesz zdecydować się na fit dance. Jak widzisz – nie musisz obawiać się, że nie podołasz. Wystarczy tylko, że odpowiednio określisz swoje możliwości i potrzeby.

W domu, klubie lub w plenerze

fitness-w-klubie

Oczywiście ćwiczenia możesz wykonywać w domu, jeśli tylko masz odpowiednią motywację i nie zarzucisz pomysłu po pierwszym treningu.

Dobre efekty dadzą Ci jednak ćwiczenia w klubie – przeprowadzone pod okiem fachowca i w zorganizowany sposób. Przede wszystkim trzeba pamiętać o swoim bezpieczeństwie – nieprawidłowo dobrane czy wykonywane ćwiczenia mogą przynieść Ci więcej szkody jak pożytku. A przecież ćwiczymy dla zdrowia.

Gdy już poznamy pełną specyfikę ćwiczeń, urządzenia oraz możliwości treningu możemy zdecydować się na własne treningi w plenerze. Umożliwiają to liczne urządzenia do fitness takie jak stacje treningu indywidualnego i grupowego STiiG – szczegóły dostępne na https://stiig.pl/. Producent zgromadził w jednym miejscu kilka urządzeń, dzięki którym nasze treningi mogą przybrać nowego wymiaru. Siłownie plenerowe tego typu to wiele walorów zdrowotnych dla każdego ćwiczącego.

Zalety fitness

Zdrowy tryb życia i ćwiczenia fizyczne dostosowane do możliwości Twojego organizmu to same korzyści. Zrzucisz zbędne kilogramy, wyrzeźbisz mięśnie całego ciała, zrelaksujesz się psychicznie i poczujesz szczęśliwsza. Tak przygotowana wreszcie założysz swoją ulubioną, letnią sukienkę mini.

Obecnie w każdym mieście i miasteczku znajdują się kluby fitness. Korzystajcie z możliwości jakie oferują. Dla zdrowia, urody i wspaniałego samopoczucia. Wykorzystajmy także darmowe rozwiązania, jakimi są siłownie plenerowe. Ćwiczmy o każdej porze, z zaangażowaniem lub dla przyjemności – efekty zawsze pozytywnie nas zaskoczą.

Fitness – wszystko co musicie o nim wiedzieć