czy trening
 

Artykuł partnera

Charakterystyczną i nieodłączną cechą życia współczesnego człowieka jest szybki rozwój nauki i techniki. Ten postęp cywilizacji zasadniczo zmienia środowisko, w którym człowiek żyje, co w konsekwencji powoduje wiele złożonych problemów, jakie musi on rozwiązać. To z kolei wywołuje stany napięcia, frustracji i stresu prowadzące do zagrożenia zdrowia. Czy możemy temu zapobiec?

Od dawna wiadomym jest, że aby wpłynąć na długość i jakość życia człowieka oraz poprawić stan jego zdrowia potrzebna jest systematyczna aktywność fizyczna. Aktywność fizyczna to wysiłek fizyczny, czyli praca mięśni szkieletowych wraz z całym zespołem towarzyszących jej czynnościowych zmian w organizmie ( np.: siłownia czy bieganie ). Zdrowie fizyczne to prawidłowe funkcjonowanie organizmu jego układu i narządów, kształtowanie nawyków które pomogą utrzymać przez całe życie wysoką sprawność fizyczną, to ważny element w życiu współczesnego człowieka.

Bardzo istotne jest to, aby nie tylko dostarczać ludziom informacje o zdrowiu, lecz także motywować ich do praktycznego wykorzystania tej wiedzy, promowania jej i utrzymywania zachowań prozdrowotnych.

Przyjrzyjmy się najważniejszym korzyściom regularnych ćwiczeń na siłowni:

Wzmocnione serce oraz poprawa jego wydolności, serce musi bić szybciej kiedy ćwiczymy aby zapewnić naszym mięśniom więcej krwi.

Podczas wysiłku płuca pracują ciężej, gdyż muszą sprostać większemu zapotrzebowaniu na tlen. Przekłada się to na łatwiejsze oddychanie w stanie spoczynku.

Wyższa (niż przeciętnie ) siła fizyczna i wytrzymałość mięśni. Zwiększenie wytrzymałości pozwala  wydłużyć okres czasu w którym mięśnie nie będą zmęczone – szczególnie przydatne przy wykonywaniu pracy fizycznej.

Kości stają się gęstsze niełamliwe i zdrowsze. Popularne ostatnio rozciąganie po treningu powoduje zwiększenie elastyczności mięśni oraz zwiększa ich zakres.

Większa pewność siebie i zaufanie do własnych możliwości, co przekłada się na silniejszą osobowość. Uzyskanie tego efektu jest możliwe dzięki zwiększonemu wydzielaniu hormonu endorfiny, który zmniejsza stres oraz daje poczucie zadowolenia.

Przestrzeganie diety, unikanie niezdrowych nawyków nabycie i utrwalenie nawyków higienicznego trybu życia. Zazwyczaj w tym czasie szukamy produktów zdrowych nieobfitujących w tłuszcze, bogatych w białko – które dzięki temu że organizm zużywa najwięcej energii do jego strawienia – nasila przemianę materii co przyczynia się do utrzymania smukłej sylwetki. Nieobce stają się suplementy diety i odżywki które pomogą nam w uzyskaniu pożądanej sylwetki. Niezastąpionym produktem w tym czasie może okazać się probolan. Probolan 50 – Mocarni.pl to produkt który powoduje wzrost masy mięśniowej.

Bardziej umięśniona sylwetka potrzebna jest nie tylko kulturystom. Dobrze rozwinięta muskulatura potrzebna jest nie tylko po to by wyglądać atrakcyjniej w spodenkach kąpielowych czy bikini, lecz przede wszystkim po to, aby zapobiec wielu schorzeniom cywilizacyjnym, np.: wadom postawy czy bólom kręgosłupa. Więcej mięśni to więcej siły i energii, zdrowie i młodość. Systematyczna aktywność ruchowa jest warunkiem utrzymania sprawności fizycznej na poziomie gwarantującym zdolność do sprawnego wykonywania czynności życia codziennego, często także czynności pracy zawodowej.

Czytelników zainteresowanych wzbogaceniem i uzupełnieniem diety w dietetyczne środki spożywcze specjalnego przeznaczenia zapraszamy na http://mocarni.pl/ – Twój partner w drodze do wymarzonej sylwetki.

Czy trening na siłowni poprawia zdrowie fizyczne?