ArenaFitness.pl

Wszystko co będzie Ci potrzebne do pracy nad swoim ciałem

Dbaj o siebie: trenuj, jedz, wyglądaj!


Jak być fit?

Moda na bycie fit nie wzięła się z niczego. Zaczęliśmy zapominać o potrzebach własnego ciała. Pomożemy Ci w osiągnięciu zadowalających efektów. Poczujesz się lepiej, a Twoje ciało stanie się piękniejsze. Dbaj o siebie, wyrób w sobie nowe nawyki. To właśnie regularność i dążenie do celów sprawia, że możemy się ciągle rozwijać. Nie ma nic złego w tym, że chcemy wyglądać lepiej. Kwestia tego, żeby robić to z głową. Przede wszystkim, nie możemy przechodzić na drastyczne diety. Właśnie z nich powstaje efekt jojo, wracamy do starych nawyków. Rozsądna dieta polega na tym, że jest zrównoważona. Nawet przy odchudzaniu musimy jeść. To głównie kwestia ucięcia paruset kalorii z dziennego zapotrzebowania. W nieznacznym stopniu na poziomie 200-400kcal ponieważ w przeciwnym wypadku, organizm zacznie się buntować. Powiedzenie jesteś tym co jesz, ma w sobie wiele prawdy. Zdrowe jedzenie wpływa nie tylko na nasze ciało, ale także na samopoczucie. Jeżeli poprzemy nasze wysiłki treningiem i ćwiczeniami na ciało, osiągniemy zadowalające rezultaty.






Przeczytaj nasze ostatnie wpisy


< >
  • akcesoria do biegania

    Praktyczne akcesoria do biegania

    No Comments
    Każdy, świadomy siebie i sportu, sportowiec-biegacz wie, że odpowiednie obuwie i strój sportowy to absolutna konieczność podczas każdego treningu czy zawodów. Nie tylko ułatwiają one wykonywanie...
  • bieżnia

    5 powodów, dla których warto biegać na bieżni

    No Comments
    Kochasz aktywnie spędzać czas? Lubisz biegać? Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się nad zakupem bieżni, to tutaj znajdziesz 5 powodów, dla których warto ją mieć. Po przeczytaniu tego...





Jak zacząć ćwiczyć na siłowni?

Zacznijmy od tego, że do treningu nie potrzebujemy siłowni. W wielu przypadkach wystarczy nam obciążenie własnego ciała, nawet w przypadku treningów siłowych. Tutaj polecam przy okazji street workout. Jeśli chodzi o kwestię chodzenia na siłownie, to dochodzi tutaj motywacja w grupie. Rozumiem, że niektórzy nie są w stanie sami zmotywować się do pracy. Dlatego zajęcia, na które chodzi więcej osób, mogą się sprawdzić.

Jeżeli nie możesz się zdecydować sprawdź treningi i ćwiczenia, które dla Ciebie przygotowaliśmy. Materiały są przeznaczone zarówno dla początkujących jak i dla zaawansowanych.

Biorąc pod uwagę, że mamy na rynku szeroki zakres programów do ćwiczeń, jest z czego wybierać. Jest duża szansa, że znajdziesz pośród nich coś co Cię zainteresuje. Pamiętaj, że najważniejsza jest systematyczność i to od niej zależą efekty. Warto je utrzymać już do końca życia!



jak zmotytować się do treningu

Jak zmotywować się do ćwiczeń?

Regularny trening sprawia problem. Nie spotykają się z tym jedynie początkujący, ale nawet bardziej doświadczeni sportowcy. Ważne jest wyrobienie w sobie nawyku. Krok po kroku zmieniamy je na zdrowsze i lepsze. Załóżmy konkretne cele. Zamiast stawiać na zajęcie się bieganiem, rozpiszmy ile chcemy przebiec i zacznijmy to robić. Warto się wynagradzać nawet po najmniejszych osiągnięciach. Zdrowy tryb życia jest nawykiem. Dlatego może to potrwać od paru tygodni do paru miesięcy. Jednak warto wprowadzić takie zmiany w swoim życiu.

Organizm odwdzięczy nam się lepszy samopoczuciem i wynikami w sporcie. Realizujmy więc krok po kroku nasze założenia. Czasem będziemy narażeni na krytykę, a czasami na pochwałę ze strony naszego środowiska. Najważniejsze jest jednak to co sobie postanowiliśmy. Słuchajmy innych, ale głównie pod kątem tego, czy rzeczywiście są w stanie wnieść coś do naszej motywacji. Nie bądźmy obojętni, jeżeli ktoś chce podzielić się z nami swoją wiedzą. W przypadku treningów musimy na bieżąco aktualizować swoje informacje. Zyskamy na tym, ponieważ może się okazać, że dotychczas popełnialiśmy błędy w treningach lub po prostu możemy coś usprawnić.



Jak prawidłowo zregenerować się po treningu?

Intensywny trening wykonywany ze zbyt dużą częstotliwością może zaszkodzić. Dlatego niezbędne są dni, w których po prostu odpoczywamy. Dajmy organizmowi czas na regenerację. To okres w którym mogą rosnąć mięśnie. Zmniejszamy też ryzyko kontuzji. Istotną rzeczą jest też rozgrzewka przed treningiem i rozciąganie po ćwiczeniach. Wykonując te dwie rzeczy, możemy wpłynąć na jakość naszych wysiłków. O kontuzję łatwo, dlatego trzeba o siebie dbać. Mają z tym problem nie tylko amatorzy, ale także zawodowi sportowcy.



Jak powinna wyglądać dieta?

Dietą możemy zrobić większość efektów. Jeżeli jej nie przypilnujemy to efekty naszej ciężkiej pracy mogą pójść na marne. To dzięki niej jesteśmy w stanie budować mięśnie lub po prostu się odchudzić. Nie ma obawy, że na diecie będziemy chodzić głodni. Kluczowe jest rozłożenie posiłków w czasie. 5-6 porcji na dzień może sprawić, że zaczniemy skuteczniej wpływać na nasze ciało. W posiłku powinniśmy zawrzeć wartościowe składniki. Dobrymi źródłami jest mięso, węglowodany takie jak ryż oraz duża ilość warzyw. Możemy skomponować odpowiednią dietę korzystając z poradników znalezionych w sieci.

Gdzie mogę trenować?

Istnieje wiele miejsc, w których możemy dochodzić do wymarzonej formy. Świetnym miejscem ze względu na sprzęt są siłownie. Możemy jednak pokusić się o trening na świeżym powietrzu. Jest tak dużo dyscyplin sportowych, że na prawdę jest z czego wybierać. To od Ciebie zależy czym się zajmiesz. Musisz próbować nowych rzeczy i odwiedzać wydarzenia sportowe żeby zobaczyć co Ci się podoba.

Najważniejsze żeby dobrze się bawić. Dlatego nie bez znaczenia jest miejsce, które wybierzemy. Dodatkową inspiracją będą trenerzy. Jeżeli znają się na swoim fachu i potrafią przekazać swoją wiedzę innym, trzymajmy się ich. Regularny trening umożliwi zrobienie życiowej formy. Ćwicz minimum 2 razy w tygodniu i utrzymuj swoje ciało w zdrowiu.

jak powinna wyglądać dieta


Trening


Trenuj swoje ciało. Postaw na intensywny trening.

Dieta


Jeżeli zjesz zdrowo, to dostarczysz swojemu ciału właściwego zaplecza to budowy mięśni i regeneracji.

Wiedza


Czytaj książki i uzupełniaj swoją wiedzę przez Internet. Nigdy nie jest za późno na zmiany.

Regeneracja


Daj sobie czas na odpoczynek. Organizm potrzebuje odpocząć, szczególnie po intensywnym treningu.



Partnerzy






SportOS.pl

SportOS.pl

Partnerzy do uprawiania sportu, obiekty sportowe i wydarzenia.

Fit blogi

Fit blogi

Spis polskich fit blogów.

Fitblogerzy

Fitblogerzy

Spis blogów promujących zdrowy i aktywny styl życia.